شرایط عمومی بیمه نامه تلفن همراه
خطرات تحت پوشش:
- شامل آبدیدگی، نمزدگی، نوسانات برق، القاء الکتریکی، ضربه خوردگی، شکست، آتشسوزی، انفجار، سیل و طوفان، سرقت با شکست حرز فقط از (منزل، محل کار و خودرو)، براین اساس در مقطع اعلام خسارت بیمه گذار موظف به ارائه تأییدیه کتبی مراجع انتظامی و قضایی مبنی بر احراز شرایط شکست حرز (مشهود بودن آثار سرقت از قبیل شکست شیشه، قفل و درب) خواهد بود، درغیر این صورت بیمهگر در قبال خسارت مربوطه تعهدی نخواهد داشت.
تعهدات بیمه گر:
- خدمات بیمهای و مسئولیت بیمهگر در قبال خسارات وارده به تجهیزات و دستگاههای بیمه شده تحت این بیمه نامه به موارد ذیل محدود بوده و شامل حالتی دیگر نخواهد بود:
- 1.جبران هزینه تحمیل شده، جهت تعمیر دستگاه آسیب دیده شامل هزینه تامین قطعات لازمه و هزینه دستمزد مرکز تعمیرات. * بیمه گر در دوره تسری ، صرفا یک نوبت بابت هزینه تعمیرات انجام شده خسارت پرداخت خواهد نمود.
- 2.بیمهگر در دوره تسری ، صرفاً یک نوبت بابت هزینه تعمیرات انجام شده خسارت پرداخت خواهد نمود.
- 3.جبران خسارت کلی (Total Loss) تجهیزاتی که مطابق نظر رسمی مراکز تخصصی و معتبر خدمات فنی تجهیزات الکترونیک شرکت بیمه سامان، قابل تعمیر نمیباشند.
فرانشیرها:
- فرانشیز خسارت جزئی (تعویض قطعه و تعمیرات) : 20% و حداقل 1.000.000 ریال میباشد.
- ” ” ” ” جزئی تاچ و ال سی دی (تعویض قطعه و تعمیرات) : 40% و حداقل 2.000.000 ریال میباشد.
- ” ” ” ” کلی (غیرقابل تعمیر-Total Loss) : 30% قیمت روز دستگاه (در مقطع وقوع حادثه) یا قیمت مندرج در بیمهنامه، هر کدام کمتر باشد.
- ” ” ” ” سرقت (با شکست حرز) : 40% قیمت روز دستگاه (در مقطع وقوع حادثه) یا قیمت مندرج در بیمهنامه، هر کدام کمتر باشد.
استثنائات: 1-10
- 1.عیوب ذاتی (موارد تحت پوشش گارانتی)
- 2. خسارات وارده به کلیه لوازم جانبی از قبیل : باطری، سیم کارت، کارت حافظه، شارژر، هندزفری، قاب و بدنه، درب پشت، تلقهای محافظ صفحه، قلم، بند ساعت هوشمند و…
- 3.هرگونه خساراتی که از تعمیرات نامناسب تجهیزات بیمه شده ناشی شده باشد
- 4.تمامی عیب و نقص وارده به زیبایی دستگاه شامل خراشیدگی رنگ، پولیش و سطوح لعابدار
- 5.موارد استهلاک عادی، اکسیده شدن، زنگ زدگی و یا فساد تدریجی در اثر شرایط آب و هوایی
- 6.هرگونه خسارات تبعی و یا عدم النفع
- 7.کلیه هزینه ها و خسارات مرتبط با سیستم نرم افزاری و اطلاعات ذخیره شده بر روی دستگاه
- 8.خسارات و سرقتهای واقع شده ناشی از و یا به دنبال جنگ، شورش، اغتشاش و بلوا
- 9.سرقت تجهیزات بیمه شده در اثر کف زنی، قاپ زنی و زورگیری
- 10.کلیه خسارات ناشی از فعل عمدی بیمه گذار و یا وابستگان وی
استثنائات: 11-20
- 11.کلیه هزینه جانبی از قبیل هزینه حمل به مرکز تعمیرات و بالعکس و…
- 12.خساراتی که در صورت مخدوش بودن شماره سریال یا IMEI دستگاه بررسی شده
- 13.هرگونه تعمیرات، بازشدگی و کارشدگی از طرف مرکزی غیر از مرکز تخصصی صدور و پشتیبانی بیمههای تجهیزات الکترونیکی شرکت بیمه سامان قبل و بعد از صدور بیمهنامه و تعمیرات.
- 14.عملکرد دکمه اثر انگشت و فیس آی دی قبل و بعد از صدور بیمه نامه و تعمیرات تجهیزات بیمه شده.
- 15.هرگونه خسارت وارد به پیکسل ناشی از خطراتیکه در بیمه نامه تحت پوشش نمی باشند از شمول تعهدات بیمه گر خارج است
- 16.خسارت وارده به گوشیهای قاچاق تحت پوشش نمی باشد
- 17.سرقت ناشی از خیانت در امانت از شمول تعهدات بیمه خارج است
- 18.در هنگام بارگذاری عکس از رو و پشت دستگاه(پیامک ارسال شده به بیمهگذار)، مشاهده IMEI دستگاه بر روی صفحه نمایش الزامیست، بگونهای که چهارچوب دستگاه مشاهده شود. در غیر اینصورت شرکت تعهدی بابت پرداخت خسارت در خصوص (صفحه نمایش و دوربین) نخواهد داشت.
- 19.در هنگام خرید گواهی بیمهنامه از طریق لینک (SAM24.ir)، مراحل خرید میبایست از طریق دستگاه مورد بیمه توسط بیمهگذار انجام پذیرد. در غیر اینصورت شرکت تعهدی بابت پرداخت خسارت ندارد.
- 20.هرگونه دستگاه تعمیر شده پیش از صدور گواهی بیمه تحت پوشش بیمهنامه نمیباشد.
نحوه پیگیری خسارات:
- 1.وارد سایت “www.si24.ir” شوید.”فرم خسارت تجهیزات الکترونیک” را بصورت کامل تکمیل کنید.ظرف مدت 3 روز کارشناسان با شما تماس خواهند گرفت.
- 2.مراجعه به شعبه معرفی شده توسط کارشناس مربوطه، به همراه کارت ملّی، دستگاه آسیب دیده، جعبه و سایر متعلقات به همراه گواهی بیمهنامه و تکمیل فرم.
- 3.اقدام بیمه گذار جهت انجام تعمیرات لازمه در مراکز تخصصی خدمات تجهیزات الکترونیک معتبر و پرداخت هزینههای مربوطه پس از تایید متخصص .
- 4.اخذ فاکتور رسمی . ارائه به شعب بیمه سامان جهت دریافت خسارت.
- نکته مهم: اولویت تشکیل پرونده و بررسی پرونده خسارت با مراجعه حضوری بیمه گذار به هریک از شعب سراسر کشور میباشد. در صورت عدم ثبت خسارت بصورت آنلاین بدلایل : عدم دسترسی به ثبت خسارت توسط بیمه گذار، بیمه گذار محترم میبایست به یکی از شعب معتبر شرکت بیمه سامان در سراسر کشور جهت اعلام خسارت مراجعه نماید.
نکات مهم:
- مدارک و مستندات جهت دریافت خسارت بر اثر سرقت با شکست حرز :
در صورت تحت پوشش بودن سرقت با شکست حرز در زمان بروز خسارت مدارک ذیل میبایست ارائه گردد : - 1.گزارش مقامات انتظامی و قضایی مبنی بر تأیید وقوع سرقت با شکست حرز.
- 2.ثبت در سامانه همیاب 24 . (مدارک تأیید و اعلام سرقت به اپراتورهای فعال در کشور)
- 3.ارائه جعبه و کلیه لوازم جانبی در غیر اینصورت بیمهگر مجاز و محق خواهد بود ارزش بازیافتی موارد مزبور را مطابق نظر کارشناسان مستقر در مرکز تخصصی از مبلغ خسارت کسر نماید.
- 4.در زمان بروز خسارت کلی و یا سرقت با شکست حرز جهت دریافت خسارت بیمهگذار موظف است رجیستر گوشی را به مالکیت بیمه سامان انتقال دهد، در غیر اینصورت شرکت بیمه سامان تعهدی در خصوص پرداخت خسارت نخواهد داشت.
تبصره بیمه نامه
- تبصره : عدم ارائه داغی قطعات تعویض شده در مواردی که تعمیر شدهاند و یا جعبه و متعلقات دستگاههای بیمه شده در موارد خسارت کلی، بیمهگر مجاز و محق خواهد بود ارزش بازیافتی موارد مزبور را مطابق نظر کارشناسان ما از مبلغ خسارت کسر نماید .
- تبصره : انجام تعمیر در سایر مراکز جز مرکز بیمه سامان بیمهگذار موظف میباشد در انتخاب مرکز ارائه دهنده خدمات فنی مربوطه دقت نظر لازمه را بعمل آورد. بدیهی است شرکت بیمه سامان هیچ مسئولیتی در قبال کیفیت خدمات ارائه شده توسط مراکز مزبور نخواهد داشت .
- تبصره : مغایرت هزینههای درج شده در فاکتورهای ارائه شده توسط بیمه گذار با مبالغ متعارف، بیمهگر محق و مجاز خواهد بود موضوع را به کارشناسان معتمد شرکت بیمه سامان ارجاع و نظر ثانویه اخذ نماید. بدیهی است جبران خسارت صرفاً بر حسب هزینههای متعارف انجام خواهد گرفت ولو اینکه بیمه گذار مبالغ بیشتری از هزینههای متعارف به مرکز تعمیرات مربوطه پرداخت نموده باشد .
- تبصره : بیمه گذار موظف به خریداری پوشش بیمه ای مطابق با ارزش متعارف و روز دستگاه میباشد، بر این اساس و درصورت نوسان و افزایش قیمت دستگاه، خسارت احتمالی مشمول کم بیمهگی و اعمال ضریب ماده 10 قانون بیمــه خواهد بود.
گوشیتو آنلاین بیمه کن بدون نیاز به مراجعه حضوری
خطرات تحت پوشش
بیمه سامان نخستین شرکت بیمه ای که تجهیزات الکترونیک را به بازار معرفی و عرضه کرده است.